Norsk Nettbutikk | Trygg Betaling med Kort, Vipps og Klarna

ofte stilte spørsmål

Her forsøker vi å besvare de meste ofte stilte spørsmålene rundt frakt og leveringer, materialer og vedlikehold, og retur og reklamasjon.

Frakt & levering

Levering av varen(e) skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Leveringstidene vil variere etter lagerført sortiment og bestillingsvarer.

Leveringstidene vil variene på ulike produkter fra ulike produsenter, og disse tidene er oppgitt på hvert produkt i nettbutikken. Dersom en leveranse blir forsinket vil vi sende deg informasjon så raskt vi har kjennskap til det, og også dersom varen skulle være utsolgt. For å kunne tilby den beste løsningen og raske leveringer kan bestillingen din bli sendt i to eller flere kolli. I så fall blir dette informert om ved e-post.

Din levering - trinn for trinn

1. Ordrebekreftelse

Du vil motta en ordrebekreftelse per e-post når du har lagt en ordre hos Henry&Co.

2. Leveringsinformasjon

Du vil motta en e-post når bestillingen din er på vei. Du vil også motta en oppdatering dersom det er ny fraktinformasjon.

Dersom du har valgt å hente varen på vårt Pick-Up Point i Sandefjord vil du motta en e-post om at pakken er klar for henting. Du vil da få mulighet til å avtale hentetidspunktet.

4. Levert/hentet

Du vil motta en e-post som bekrefter at pakken er hentet eller utlevert.

Fraktalternativer

Vi tilbyr ulike fraktalternativer. Når du fyller inn postnummeret ditt i kassen i nettburikken vil du kunne velge fraktmetoden du foretrekker.

Vi samarbeider med og tilbyr frakt gjennom PostNord og Bring.

Pick-up point i Sandefjord

Du kan velge å hente varen selv på vårt lager i Sandefjord. Dersom du velger dette alternativet så vil du motta en e-post med alternativer for hentetidspunkt.

Emballasje

Vi gjenbruker emballasje der vi kan for å spare miljøet, så det er mye mulig at du får en pakke levert som er til dels eller fullt pakket inn i emballasje som er resirkulert eller gjenbrukt (med kjærlighet).

materialer & vedlikehold

Recalimed Wood treverk

Plankene som møblet består av har hakk, knuter og merker fra tidligere bruk som vinduspost eller lignende. Videre så lever treverket ubehandlet og kan derfor utvikle noen sprekker og bøye seg litt. Møblet har blitt laget med omhu av en håndverker og vil derfor være helt unik; og ingen av møblene vil derfor være 100% like.

Møblet har blitt påført en klar møbelvoks av høy kvalitet for å beskytte det mot mindre søl. For å opprettholde finish'en anbefaler vi å bruke en lignende høykvalitetsmøbelvoks som anvist på boksen.

Vær oppmerksom på at det kan oppstå små variasjoner i fargen, så test den gjerne ut på et lite område først.

Ikke plassér varme gjenstander direkte på overflaten, bruk bord-/drikkbrikker under drikke for å unngå merker og flekker.

Tørk av møblet med en myk, tørr klut.

Lampeskjermer

- Fløyel og silke bør holdes unna sterkt sollys da stoffet kan falme

- Fjerne flekker fra bomull, silke eller tampet ved å gni forsiktig med en (fuktig) svamp eller klut

- Rengjør fløyel med en børste beregnet for stoff, og børst i retningen av stoffet

Gulvteppe

- tepper bør snus slik at soleksponering og slitasje skjer jevnt over teppe

Hatter

Hattene er laget av papir og tåler derfor ikke vann. Skulle en hatt bli skitten så kan du forsøke å rengjøre den med en fuktig svamp.

Servise

Kan vaskes i maskin, men håndvask anbefales.

Servise med gulldekor er mer utsatt for slitasje og vi anbefaler derfor oppvask for hånd.

Putetrekk

AVALANA (velur)

  • Vask på 30 grader
  • Ikke ta i tørketrommel
  • Stryk med lav varme

FERMOIE (bomull/lin)

  • Bomulls-og linstoffene er 100% naturlige og ubehandlet, mens kombinasjonsstoffene har 25% menneskeskapte fiber i seg.
  • Anbefales å renses

MAROKKANSK ULL

  • Bør ikke vaskes, men tørkes av med en fuktig klut.
  • Hvis den vaskes så bør den håndvaskes.
Vegansk skinn
  • rengjør med en fuktig klut
  • beskytt stoffet fra direkte sollys og varmekilder
  • Adresser flekker umiddelbart
  • Unngå å bruke kloring, alkohol og andre sterke midler når stoffet rengjøres.

Retur & Reklamasjon

Hvilke regler gjelder for retur?

Du som kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du mottok varen(e). Hvis bestillingen din er sendt i flere leveringer gjelder datoen for respektive produkt og leveranse.

Du melder i fra til å oss ved å benytte angreskjema du mottok på e-post da ordren din ble sendt eller alternativt ble hentet på vårt Pick-Up Point. Skjerma sammen med opplysninger om angrerettskjema ligger nederst i e-post som lenker du kan klikke på for å åpne og eventuelt laste ned. Skjema fylles ut og sendes til oss på hallo@henryco.no.

Varen(e) må returneres til oss innen 14 dager fra du informerte oss om at du angrer på kjøpet.

Varen bør også sendes tilbake i orginalemballasje, og returkostnaden bæres av deg.

Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkode, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes.

Angrefrist gjelder ikke ved bestillingsvarer som produseres etter din bestilling. Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du bestiller en sofa, stol eller varer som ikke føres på lager, med et spesifikt stoff som så produseres etter produkt som lages etter dine ønsker.

Returen sendes til: Henry&Co. AS, Store Berganvei 41, 3230 Sandefjord

Hvilke regler gjelder for reklamasjon?

Vi bruker forbrukerkjøpslovens garanti, noe som betyr at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varene. Dette forutsetter at alle vedlikeholdstips er fulgt og at man har brukt normal forsiktighet ved bruk.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Dette bør skje via e-post til hallo@henryco.no. Vær vennlig å gi en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen slik at vi kan ta stilling til og behandle reklamasjonen på best mulig måte. Send gjerne med bilde(r).

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil beløpet bli godskrevet din konto eller så vil du motta en ny vare.

Fristen kan aldri være lenger enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Når får jeg pengene tilbake?

Når vi mottar returvaren(e) til vårt lager vil vi inspisere produktets tilstand og registrere de returnerte produktene. Når returen er registrert og godkjent tilbakebetaler vi beløpet.

En bekreftelse sendes via e-post.

Hvor finner jeg angrerettskjema?

Dette ligger i e-posten du mottok da ordren ble sendt eller plukket opp på vårt Pick-Up Point.

Alternativt finner du det her.

Finner du ikke det du leter etter?

Ta kontakt.