Hvilke regler gjelder for retur?

Du som kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du mottok varen(e). Hvis bestillingen din er sendt i flere leveringer gjelder datoen for respektive produkt og leveranse.

Du melder i fra til å oss ved å benytte angreskjema du mottok på e-post da ordren din ble sendt eller alternativt ble hentet på vårt Pick-Up Point. Skjerma sammen med opplysninger om angrerettskjema ligger nederst i e-post som lenker du kan klikke på for å åpne og eventuelt laste ned. Skjema fylles ut og sendes til oss på hallo@henryco.no.

Varen(e) må returneres til oss innen 14 dager fra du informerte oss om at du angrer på kjøpet.

Varen bør også sendes tilbake i orginalemballasje, og returkostnaden bæres av deg.

Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkode, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes.

Angrefrist gjelder ikke ved bestillingsvarer som produseres etter din bestilling. Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du bestiller en sofa, stol eller varer som ikke føres på lager, med et spesifikt stoff som så produseres etter produkt som lages etter dine ønsker.

Returen sendes til: Henry&Co. AS, Store Berganvei 41, 3230 Sandefjord

Hvilke regler gjelder for reklamasjon?

Vi bruker forbrukerkjøpslovens garanti, noe som betyr at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varene. Dette forutsetter at alle vedlikeholdstips er fulgt og at man har brukt normal forsiktighet ved bruk.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Dette bør skje via e-post til hallo@henryco.no. Vær vennlig å gi en detaljert beskrivelse av feilen eller mangelen slik at vi kan ta stilling til og behandle reklamasjonen på best mulig måte. Send gjerne med bilde(r).

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil beløpet bli godskrevet din konto eller så vil du motta en ny vare.

Fristen kan aldri være lenger enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Når får jeg pengene tilbake?

Når vi mottar returvaren(e) til vårt lager vil vi inspisere produktets tilstand og registrere de returnerte produktene. Når returen er registrert og godkjent tilbakebetaler vi beløpet.

En bekreftelse sendes via e-post.

Hvor finner jeg angrerettskjema?

Dette ligger i e-posten du mottok da ordren ble sendt eller plukket opp på vårt Pick-Up Point.

Alternativt finner du det her.

Finner du ikke det du leter etter?

Send en e-post til hallo@henryco.no og inkludér et ordrenummer dersom du har det. Vi svarer deg så raskt vi kan.

KONTAKT OSS